1. Karty Oceny Jakościowej Rozwoju KOJR są narzędziem oceny i opisu nieprawidłowości w rozwoju dziecka od wieku niemowlęcego do końca okresu szkolnego – od 1. miesiąca do końca 15. roku życia rozwojowego z uwzględnieniem etapów rozwojowych.

KOJR to narzędzie o charakterze obserwacji standaryzowanej, złożone z list kategorii obserwacyjnych. Zawiera opis prawidłowego rozwoju dla każdego ocenianego obszaru oraz sformułowań odnoszących się do uchwytnych obserwacyjnie zjawisk, które mogą wskazywać na różnorodne nieprawidłowości rozwoju. Całość pogrupowana jest według sfer rozwoju oraz rodzajów problemów rozwojowych.

Wyodrębnione w KOJR kryteria oceny jakościowej zostały opracowane w oparciu o wielospecjalistyczną wiedzę z zakresu psychologii rozwoju dziecka, wybranych informacji dotyczących neurorozwoju z zakresu neurologii dziecięcej, fizjoterapii, integracji sensorycznej, terapii ręki, terapii pedagogicznej i wczesnej interwencji oraz neurologopedii, jako efekt współpracy specjalistów z wymienionych dziedzin.


Cena : 500 zł (test+ pisemny opis testu)

karta-jakosci-jowita-sobczak

2. Logopedyczny przesiew - LP to test służący do oceny najważniejszych obszarów mowy dziecka w wieku od 2. roku życia do ukończenia 6. roku życia.

Test uzyskał pozytywną recenzję dr Anny Skoczek.

Konstrukcja testu umożliwia szybką i sprawną ocenę umiejętności dzieci w poszczególnych grupach wiekowych, a ustalenie norm rozwojowych pozwala na zorientowanie się, czy badane dziecko rozwija się w poszczególnych obszarach badania logopedycznego prawidłowo, czy wykazuje nieprawidłowości.


Cena: 300 zł (test+ pisemny opis testu)

certyfikat-logopedyczny

 
3. Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego - KORP to test przeznaczony do oceny rozwoju dziecka. Pozwala na ustalenie, czy diagnozowane dziecko rozwija się harmonijnie oraz zgodnie z oczekiwaniami rozwojowymi określonymi w ramach każdego przedziału wiekowego. Narzędzie jest standaryzowane i normalizowane na populacji dzieci polskich. 
Badanie testem umożliwia diagnozę dzieci w 13 grupach wiekowych w sferach:
 
A. Rozwój ruchowy
B. Motoryka precyzyjna i lateralizacja
C. Spostrzeganie wzrokowe i koordynacja wzrokowo-ruchowa
D. Komunikowanie się i mowa
E. Emocje i relacje społeczne
F. Funkcje behawioralne
G. Wiedza i umiejętności – obszar oceniający umiejętności przedszkolne i szkolne (dla dzieci w wieku od 3;0 do 9;11 r.ż.)
 
Cena: 500 zł (test+ pisemny opis testu)
karta-rozwoju-jowita-sobczak

 

4. Metoda Strukturalna przeznaczona jest do nauki czytania i pisania uczniów ze specjalnymi oraz specyficznymi trudnościami w nauce, oraz do intensywnej nauki czytania i pisania uczniów w normie rozwojowej znających większość liter.

Podstawą podjęcia nauki czytania lub terapii trudności jest dokładna diagnoza zawarta w specjalnie opracowanych Kartach Oceny Czytania i Pisania. Nauczyciel/terapeuta, na podstawie wyników badania narzędziem KOCP, uzyskuje informacje o przyczynach trudności w nauce czytania i pisania. Wyniki badania pozwalają na automatyczne dobranie zeszytu ćwiczeń i podjęcie nauki dostosowanej do potrzeb i możliwości konkretnego ucznia.

Prosta, powtarzalna instrukcja wykonywania ćwiczeń pozwala na nawiązanie efektywnej współpracy ze środowiskiem domowym dziecka i zapewnia regularność w nauce.

Cena: 500 zł

 

Jowita Sobczak metoda strukturalna

 

5. Programy terapii KORP zostały stworzone, aby ułatwić specjalistom prowadzącym diagnozę za pomocą testu KORP opracowywanie i wdrażanie indywidualnych programów terapii, które są ukierunkowane na szczególne potrzeby badanego dziecka.

Programy terapii zawierają ponad 4000 ćwiczeń w tym ponad 1000 filmów przedstawiających ćwiczenia. Ćwiczenia przygotowano dla wszystkich przedziałów wiekowych oraz sfer i kategorii rozwoju ocenianych przez KORP.

Program terapii dostosowuje poziom i rodzaj ćwiczeń terapeutycznych do zdiagnozowanych opóźnień i deficytów występujących u dziecka, a także pozwala na wykorzystanie w terapii posiadanego potencjału rozwojowego dziecka.

Cena: 500 zł

 

Jowita Sobczak KORP

 

6. Karty Oceny Zachowania i Emocji KOZE są standaryzowanym narzędziem oceny i opisu nieprawidłowości w zachowaniu i reakcjach emocjonalnych dziecka od wieku niemowlęcego do końca okresu szkolnego – od 1. miesiąca do końca 15. roku życia. Ocena kwestionariuszem odnosi się nie tylko do wieku metrykalnego dziecka, ale także uwzględnia wiek rozwojowy, więc diagnozą mogą zostać objęte dzieci starsze (powyżej 15. roku życia).

Karty Oceny Zachowania i Emocji KOZE są narzędziem pozwalającym na wykrycie niepokojących objawów w zachowaniu i reakcjach emocjonalnych dziecka, które są ilościowo i/lub jakościowo nieprawidłowe na poszczególnych etapach rozwoju, a następnie sklasyfikowanie ich w określonych obszarach.

Informacje zebrane przy pomocy kwestionariusza KOZE ułatwiają opracowanie opisowej opinii psychopedagogicznej, postawienie wstępnej diagnozy poprzez przyporządkowanie objawów do określonych syndromów zaburzeń, skierowanie dziecka do dalszej diagnostyki, a także konsultowanie się z innymi specjalistami.

 

 

Jowita Sobczak KOZE

 

Jowita Sobczak KOZE

 

7. Karty Oceny Słuchu Fonemowego - KOSF są pierwszym polskojęzycznym standaryzowanym testem przeznaczonym do oceny słuchu fonemowego u dzieci w wieku od trzech do siedmiu i pół lat. Pozwalają na ustalenie poziomu słuchu badanego dziecka w danej grupie wiekowej. Przeznaczony jest do badań diagnostycznych, przeprowadzanych przez nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, pedagogów, psychologów, logopedów, neurologopedów oraz innych osób zajmujących się oceną słuchu fonemowego u dzieci w wieku od trzech do siedmiu i pół lat. Ocena prawidłowego i zaburzonego słuchu fonemowego dziecka.  

Cena 500 zł

Jowita Sobczak KOSF

 

8. Karty Oceny Gotowości Szkolnej – KOGS. Karty Oceny Gotowości Szkolnej – KOGS to test do indywidualnej i grupowej diagnozy dzieci w zakresie przygotowania do podjęcia obowiązków szkolnych. Narzędzie jest wystandaryzowane i posiada normy rozwojowe. Celem badania Kartami Oceny Gotowości Szkolnej – KOGS jest określenie stopnia przygotowania poszczególnych dzieci do podjęcia nauki szkolnej, określenie poziomu ich umiejętności w kolejnych obszarach badania, wychwycenie dzieci z problemami i w konsekwencji skierowanie ich na specjalistyczne badania do poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz opracowanie dla nich indywidualnych programów wspomagania rozwoju. Diagnoza testem KOGS może również pomóc rodzicom w poznaniu poziomu przygotowania ich dzieci do podjęcia nauki w szkole.

Jowita Sobczak KOGS